Page 76 - kayseriden_kopan_turku
P. 76

Biliyoruz ki Kayseri tavrı zor bir tavırdır. Her yörenin saz tavrı, ses tavrı ayrıdır. Kayseri’yi o kadar güzel çalar,
                          o kadar güzel söylerdi ki, Kayseri’nin en güzel temsilcisiydi. Onun dışında çok geniş bir muhiti vardı, yani
                          diğer yöreleri de çok güzel çalar, söylerdi o başka ama en söz sahibi olduğu yer Kayseri idi. Tabii çok güzel
                          bir saz icraatı göstermiştir, gençlere güzel bir örnek olmuştur. Ahmet Gazi Ayhan kendisini sanatıyla kabul
                          ettirmiş bir sanatçıdır. Çok saygılı bir insandı, onu çok iyi hatırlıyorum. Sanatçıya, herkese layık olduğu
                          saygıyı gösterirdi. Çünkü tabii bir yapısı vardı, sahtekârlığı yoktu, kötüye iyi demezdi, hazır cevaptı. Gerek
                          müzik olarak, gerek hikâye olarak birikimi vardı, çok halka birikimi vardı, halk adamıydı Ahmet Gazi Ayhan.
                          Kayserililerin tüm özelliklerini taşıyan Ahmet Gazi Ayhan çok çalışkan, zeki, hazır cevap bir insandı. Allah
                          rahmet eylesin.

                                                                                        Neriman Altındağ Tüfekçi






                          Ahmet Gazi Ayhan Kayseri’yi meşhur eden bir sanatçıdır. Kayseri dediğimiz zaman Ahmet Gazi Ayhan akla
                          gelir. Sabancı değil. Onu halk, benden daha çok tanıyor ve seviyor.

                          Kayseriden çok sanayici, iş adamı zengin çıkmıştır ama Ahmet Gazi Ayhan bir tane çıkmıştır.
                                                                                                 Sakıp Sabancı


             76



                          Ahmet Gazi Ayhan’ın sesini ve sazını 1951-1952 yıllarında 78 devirli taş plaklarda tanıdım. Daha sonraki
                          yıllarda Ankara ve İstanbul Radyolarında birlikte çalışmalarımız oldu.
                          Son derece cana yakın, nüktedan, tipik bir anadolu insanıydı. Sesiyle yorumladığı Orta Anadolu ezgilerinde
                          çok başarılı olduğu kadar kendine özgü yanık bir üsluba sahipti.
                          Sesinin, volümünün yüksekliğinin yansıra oktav itibariyle de geniş oluşu, özellikle bozlakları icrada başarısı
                          yönünde avantaj sağlıyordu. Orta Anadolu’nun çeşitli yöreleri içerisinde, bağlama çalış üslubu bakımından
                          Kayseri’nin çok farklı ve önemli bir yeri vardır. Merhum Ahmet Gazi Ayhan’ın bu üslubunun en iyi temsil-
                          cilerinden biri olduğu herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Başka bir yönüyle de kaynak kişi olarak Türk
                          Halk Müziği’ne kazandırmış olduğu uzun ve kırık havalar gelecek nesillere intikal ederek sanatçının daima
                          rahmetle anılmasına vesile olacaktır. Nur içinde yatsın.

                                                                                                Yücel Paşmakçı



                          Ahmet Gazi Ayhan’a hayranlığım daha küçük yaşlarda başlamıştı. Özellikle Orta Anadolu yöresinin çiz-
                          gilerini kendine has yorum ve üslubuyla, sazının tezenesinin kendine özgü icrasıyla bende çok büyük bir
                          yeri vardır. Onun çalma, söyleme tekniğinden çok şeyler kendime örnek aldım ve esinlendim. Dolayısıyla
                          Ahmet Gazi Ayhan’ın yeri gerçekten doldurulamaz çünkü o kendine has bir ekoldü. Tek solo programlarında
                          çalıp söylediği zaman çok çok değişik bir özelliği vardı. O bakımdan Ahmet Gazi Ayhan’ın icraatı tüm THM
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81