Page 101 - kayseri-medeniyetlerin-besigi
P. 101
kenDini kuran şeHir | imar ve kentleşme
the cIty that BuIlds Itself | constructIon–urBanIzatIon 101
Şehrin Geçirdiği Bazı Önemli Değişimler Some Important Developments in the City
● Kayseri Şehir Terminali Ocak 1973 yılında 38 bin m²’lik arsa üzerinde, ○ Kayseri City Terminal was in a location covering an area of 38,000 m²
o günkü Kayseri şartlarında şehrin batı girişinde çevre yolu ile direkt in January 1973, directly connected with the ring road at the western
bağlantılı ve şehir merkezine uygun mesafede bir konumdaydı. 2000’li entrance of the city in that day’s conditions of Kayseri and it was
yıllara gelindiğinde mevcut şehirlerarası otobüs terminalinin şehir located at a convenient distance to the city center. By the year 2000,
içinde kalması ve günün ihtiyaçlarına cevap vermemesi sebebiyle a new terminal was needed since the bus terminal was stayed in the
yeni bir terminal arayışına gidildi. Yeni terminal Kayseri-Ankara city and couldn’t fulfill the daily needs. The new terminal is connected
karayolunun 6,4 km’sinde 80 bin m² alana sahip, yeni çevre yola 4 to a new road of 4 km., on an area that covers 80,000 m², located at
km’lik bir yol ile bağlantılı, içerisinde acente ofisleri, bilet satış gişe- the 6.4 km. of Kayseri-Ankara highway. There are offices, ticket sales
leri, restoranlar, araç kiralama ofisleri, market, kafeterya, okuma ve offices, restaurants, car rental offices, market, cafeteria, recreation halls,
dinlenme salonları, 38 araçlık peron, 50 otobüs için ayrıca park yeri, and platforms for 38 buses, 50 parking spaces for buses, 300 parking
300 araçlık da yolcular için park alanı bulunmaktadır. Eski terminal spaces for passengers. The old terminal served between January 1973
Ocak 1973-Ocak 2008 arasında 35 yıl hizmet vermiştir. Yeni terminal and January 2008 for 35 years in total. The new terminal is operational
Ağustos 2007’den beri hizmete devam etmektedir. service since August 2007.
● Şehirdeki trafik yoğunluğunu azaltarak, düzenli hale getirmek için ○ The East Terminal was built in the area at the end of the Automobile
Oto Galericiler Sitesi bitişiğindeki alana Doğu Terminali inşa edildi. Galleries Site in order to reduce the traffic density in the city and
Şehrin doğu yönündeki ilçe ve beldelerinden gelen toplu taşıma organize the traffic. This terminal was inaugurated in order to reduce
araçlarının şehir trafiğinde meydana getirdiği yoğunluğu azaltmak the density of traffic because of the public transportation that works
amacıyla bu terminal açılmıştır. Daha önce aynı işi, 1980’li yıllarda between the districts and towns in the eastern direction. Bünyan
açılmış olan Bünyan Garajı görmekteydi. Bünyan Garajı esnafı için Garage that was opened in the 1980s fulfilled the same function. 220
220 adet yeni iş yeri inşa edilmiş ve esnaf buraya taşınmıştır. new offices have been built for the tradesmen and traders of former
● Gerek doğu gerek batı terminalleri ve yeni şehirlerarası terminal, Bünyan Garage.
Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki zamanında ○ Kayseri Metropolitan Mayor Mehmet Özhaseki realized all the termi-
şehre kazandırılmıştır. Aynı zamanda Kayseri havayolu taşımacı- nal projects, the eastern terminal, the western terminal and the new
lığında da oluşan talebi karşılamak için yeni iç hatlar terminali ve intercity terminal. At the same time, a new domestic terminal and a
VIP binası 2010 yılında hizmete açılmıştır. VIP building were opened in 2010 to fulfill the requests deriving from
● 1995-2010 yılları arasında 35 bin araçlık bölge otoparkı düzenlemesi the airport transportation in Kayseri.
yapıldı. ○ Between 1995 and 2010, the parking lots were organized for 35 thou-
● 1986-1989 yılları arasında Belediye Başkanı Hüsamettin Çetinbulut sand vehicles.
zamanında 700 araç kapasiteli Yoğunburç Otoparkı inşa edildi. 1999 ○ Between 1986 and 1989, the Mayor Hüsamettin Çetinbulut built the
yılında Beğendik Otoparkı 525 araç kapasitesiyle hizmete açılmıştır. Yoğunburc Car Park with a capacity of parking 700 vehicles. In 1999,
2000’li yıllarda Kurşunlu Otoparkı 657 araç kapasitelidir. Tacettin Beğendik Car Park was opened for service with a capacity of 525
Katlı Otoparkı 2003 yılında hizmete girmiş olup, 450 araç kapasi- vehicles. In 2000, Kurşunlu Car Park has a capacity to park 657 cars.
tesine sahiptir. Hunat Katlı Otoparkı ise 2009 yılında açıldı ve 400 Tacettin Multistorey Car Park was opened in 2003 and has a capacity
araç kapasitesine sahiptir. of 450 vehicles. The Hunat Multistorey Car Park was opened in 2009
● Kayseri’nin en eski parkı Gültepe Parkı’nın inşaatına 1909 yılında and has a capacity of 400 vehicles.
Belediye Başkanı Feyzullah Efendi zamanında başlanmış, 32,500 ○ The construction of Gültepe Park, the oldest park in Kayseri, was
m²’lik park başkan İmamzâde Mehmet Bey (1909-1914) zamanında started in 1909 in the time of Mayor Feyzullah Efendi. The park covers
tamamlanmıştır. an area of 32,500 m² and it was completed in the time of Imamzade
● Kayseri’nin ikinci parkı bugünkü Cumhuriyet Meydanı Atatürk Mehmet Bey (1909-1914).
Anıtı’nın bulunduğu yere yapılan Şule Parkı’dır. 1914-1920 ve 1924- ○ The second park constructed in Kayseri is the Şule Park, which is built
1925 yılları arasında Belediye Başkanı olan Rıfat Çalıka zamanında at the place where the present Cumhuriyet Square Atatürk Monument
yapılmıştır. Şule Parkı’nın içine Şehzade Çeşmesi adıyla bir de is located. Between 1914-1920 and 1924-1925, Mayor Rifat Çalıka was
şadırvan yapılmıştır. Bu şadırvan, 1930’lu yıllarda Vali / Belediye the one to complete the park. Şehzade Fountain was built in Şule Park.
Başkanı Nazmi Toker tarafından ortadan kaldırılmıştır. The Governor/Mayor Nazmi Toker removed this fountain in the 1930s.
● 1970’li yıllara gelinceye kadar Kayseri’de önemli bir park yapımı ○ Until the 1970s, there is no significant park construction work in Kay-
çalışması yoktur. 1963-1973 yılları arasında belediye başkanı Mehmet seri. İnönü Park’s construction started when Mehmet Çalık between